Wymagania dietetyczne znacznie zmieniają się wraz z wiekiem i w zależności od danego etapu w życiu. Jest to szczególnie dobrze widoczne w przypadku kobiet. Już sama ciąża wymusza zazwyczaj konieczność wprowadzenia pewnych ograniczeń. Należy zrobić to ze względu na bezpieczeństwo płodu oraz zapewnienie mu idealnych warunków do rozwoju. Najważniejsze jest, aby zrezygnować z alkoholu. Nawet niewielkie dawki mogą znacznie wpływać na dojrzewający układ nerwowy. Prowadzi to do nieodwracalnych uszkodzeń, które skutkują licznymi wadami rozwojowymi. Z tego powodu powinniśmy zachować szczególną ostrożność. Nawet śladowe ilości mogą stanowić zagrożenie. Jednak warto również pamiętać, że nie dotyczy to pierwszego miesiąca. Jest to czas przed terminem spodziewanej kolejnej miesiączki. Zarodek ma wtedy za zadanie zagnieździć się prawidłowo w macicy. Wszelkie nieprawidłowości mogą zostać wykryte przez organizm. W przypadku jakichkolwiek błędów dochodzi do naturalnego poronienia. Większość kobiet nawet nie zdaje sobie z tego sprawy. Z tego powodu nie musimy martwić się jeśli jeszcze przed potwierdzeniem ciąży zdarzyło się nam wypić odrobinę alkoholu. Nie będzie miało to wpływu na rozwój dziecka. Jednak przez resztę ciąży koniecznie musimy trzymać się odpowiedniej diety. Kolejnym aspektem jest wykluczenie surowych ryb i mięs. Istnieje w tym przypadku ryzyko zarażenia licznymi bakteriami i pasożytami. Są skrajnie niebezpieczne dla płodu Z tego powodu należy przeciwdziałać takim sytuacjom. Dopuszczalne jednak są ryby wędzone na zimno. Warto kierować się tu aktualnymi wytycznymi organizacji zajmujących się zdrowiem. Zalecenia ulegają zmianie wraz z rozwojem medycyny. Z tego powodu tak ważne jest korzystanie z aktualnych informacji, które dają nam pełen wgląd w sytuację. Ogromnym źródłem wiedzy może być również lekarz ginekolog, który prowadzi naszą ciążę. Warto skonsultować z nim wszelkie wątpliwości. Znacznie ułatwi nam stworzenie spójnego jadłospisu. Podobna zasada dotyczy również serów produkowanych z mleka niepasteryzowanego. Należy z nich zrezygnować na czas ciąży. Tu również zagrożenie stanowią ewentualne bakterie. Wszystko ulega zmianie w okresie po porodzie. Tu możemy pozwolić sobie już na więcej. Poza alkoholem nie istnieją właściwie produkty, które koniecznie musimy usunąć ze swojej diety. Oczywiście każdy przypadek wymaga indywidualnej analizy. Jednak przy dowolnym i dobrze rozwijającym się dziecku nie musimy decydować się na jakiekolwiek rygorystyczne jadłospisy. Ulega to zmianie dopiero po zaobserwowaniu objawów alergii oraz nietolerancji. Możemy zauważyć wysypki występujące na ciele dziecka. Niepokojące powinny być również dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Mogą świadczyć o nieprawidłowej pracy jelit. Istotne jest wtedy, aby wykluczyć produkty uważane za silne alergeny. Może to znacznie ułatwić nam dalsze komponowanie diety. Jednak powinniśmy dokładnie obserwować reakcje dziecka. Na tej podstawie będziemy w stanie określić co powoduje objawy. Po zniknięciu wysypek możemy podjąć próbę ponownego wprowadzania żywności. Jednak należy robić to stopniowo i dokładnie przyglądać się jak przyjmuje to niemowlak. Taka konieczność wynika z faktu, że alergeny są bardzo małymi cząstkami i przenikają do krwi matki. To właśnie z niej tworzony jest pokarm. Z tego powodu zawiera również związki, które mogą uczulać. Jednak nie istnieje żadna negatywna relacja w stylu arbuz a karmienie piersią. Powinno być to jedynie rozpatrywane indywidualnie. Nie występują żadne ogólne zalecenia dotyczące konkretnej żywności, która powinna zostać wykluczona u wszystkich. Dieta matki karmiącej powinna być jedynie dobrze zbilansowana. Oznacz to, że powinna zawierać wszystkie makroskładniki. Przełoży się to na ogólną kondycję organizmu oraz jakość produkowanego mleka. Dopiero z ciała kobiety pozyskiwane są związki, które następnie przekazywane zostają do niemowlaka. Z tego powodu nie może ich zabraknąć. Jakiekolwiek niedobory mogą być bardzo niebezpieczne. Z tego powodu niezbędne jest kontrolowanie organizmu i sięganie po różnorodne produkty. Szeroki wybór owoców i warzyw pozwoli nam pozyskać minerały oraz witaminy z wielu grup. Dzięki temu skutecznie zaspokoimy zapotrzebowanie i zapewnimy sobie optymalną dawkę związków niezbędnych do funkcjonowania. Kolejna kwestia to oczywiście kaloryka. Należy dbać o dostarczanie optymalnej ilości substratów energetycznych. Może mieć to ogromny wpływ na laktację. Szczególną uwagę powinny na to zwrócić kobiety, które mają problemy z karmieniem dziecka.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here