Walka o klienta między dużymi sieciami jest niezwykle zacięta. Nie tylko ceny są narzędziem zatrzymania i pozyskiwania klientów, ale również inne metody marketingowe, takie jak programy lojalnościowe. Blisko połowa Polaków deklaruje, że korzysta z programów, a procent z nich przyznaje, że promocja skłoniła do zakupu produktu zupełnie niepotrzebnego.

Rodzaje programów lojalnościowych

Istnieje klika rodzajów programów, które cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów. Jednym z nich są promocje wybranych produktów w danym okresie, które dotyczą wyłącznie posiadaczy kart stałego klienta. Częsta wymiana i aktualizacja oferty promocyjnej sprawia, że konsumenci częściej i chętniej z niej korzystają.

Innym rodzajem jest stały rabat na zakupy po uzbieraniu określonej ilości punktów. Zazwyczaj to 3-5%, jednak w skali roku uzbiera się z tego pokaźna kwota, dlatego klienci są szczególnie chętni na tego typu programy.

Kolejnym i równie często stosowanym sposobem na przyciągnięcie i zatrzymanie klienta są programy, w których po uzbieraniu określonej liczby punktów, klient może odebrać nagrodę.

Zdecydowaną przewagę zyskują te programy, których narzędziem są karty lojalnościowe. ZenCard ułatwia korzystanie z kart, dzięki możliwości połączenia jej z wygodnym w użytkowaniu terminalem, który przyśpiesza i automatyzuje proces naliczanie promocji lub rabatu.

Co zyskuje przedsiębiorca?

 Największą korzyścią dla firmy jest zainteresowanie klienta i sprawienie, że nie uda się do konkurencji. Obecnie rywalizacja na rynku jest niezwykle burzliwa, a klient, który ma prawo wybory zdecyduje wybrać tą ofertę, która będzie dla niego najbardziej korzystna. Zachęcając go promocjami zdobyć można nie tylko konsumenta, który będzie chętnie wracał, ale przy pomocy tzw. marketingu szeptanego będzie polecał firmę rodzinie i znajomym. Programy lojalnościowe wpływają na zwiększenie obrotów w przedsiębiorstwie. Budują również stałą grupę odbiorców i wizerunek silnej marki.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here