Kampanie marketingowe dużych centrów handlowych w Gdyni zasadniczo nie różnią się od innych kampanii. Ważna jest w nich grupa docelowa, dobre określenie celu przedsięwzięcia oraz mediów, jakie zamierzamy w nie zaangażować. Ponieważ geniusz tkwi w prostocie, przekaz kampanii powinien być spójny i klarowny.

Oczy szeroko otwarte

Dobry marketing opiera się na obserwacji i analizie zebranego materiału. Warto skupić się na oczekiwaniach klientów, którzy zwykle szybko wyłapują wszystkie nowe trendy. Kopiowanie konkurencji lub przerabianie własnych pomysłów to strategia bez przyszłości. Jeśli jednak to nasze pomysły będą kopiowane, mamy pewność, że podążamy we właściwym kierunku. Eksperci uważają, że na polskim rynku wciąż brakuje innowacyjnych kampanii promocyjnych. Centra handlowe w Gdyni najczęściej stawiają na promocji w tradycyjnych mediach. Mają one opinie najbardziej angażujących i generujących sprzedaż. Tymczasem zachodnie centra handlowe bardziej inwestują w promocję w Internecie, jak również niestandardowe formy komunikacji. Te drugie mają nawet swoją nazwę – marketing partyzancki. Mogą to być niekonwencjonalne reklamy przy użyciu ruchomych schodów, windy a nawet toreb do pakowania zakupów.

Kampania pod dachem

Proste i skuteczne kampanie reklamowe zwykle bywają opracowywane do konkretnych warunków. Inaczej planuje się imprezę plenerową a innych środków używa się w przypadku obiektu zadaszonego Centrum handlowe w Gdyni to idealne miejsce do przeprowadzenia flashmobów. To pomysł amerykański, który miał w Polsce już wiele różnych odsłon. Polega na błyskawicznym zorganizowaniu tłumu ludzi, którzy inscenizują konkretną scenkę, wprawiając przypadkowych widzów w osłupienie. Takie niestandardowe akcje, realizowane w centrach handlowych, można organizować bez względu na pogodę i porę roku. Polski rynek handlowy uchodzi za bardzo dynamiczny, jego akcje promocyjne są dokładnie przemyślane i świadome. Na razie w strategiach marketingowych brakuje nutki szaleństwa, ale jeśli będzie sygnał, że klienci są na nie gotowi, można się ich spodziewać.

Konkurencja w sieci

Sklepy wielkopowierzchniowe przez ostatnie lata nieco przyhamowały rozwój dynamiki marketingu. Jednak konkurencja, w postaci zakupów, dokonywanych w sieci sprawia, że galerie handlowe w Gdyni oraz innych miastach stanęły w obliczu poważnych wyzwań. Centra handlowe nie mają możliwości oferowania aż tak wielu opcji kolorów i rozmiarów jak sklepy w sieci. Internet daje możliwość porównywania cen oraz błyskawicznego, wygodnego kupowania. W tej materii nawet nie warto konkurować, bo centra handlowe mają inne cele. Trzeba poruszać się w innym kierunku promocji, dając nowe opcje poza tradycyjnymi zakupami. Dlatego galerie handlowe stawiają na usługi poza handlem oraz tworzenie miejsc do realnego spotkania towarzyskiego i rozrywki. Ten segment usług nie jest w stanie rozwinąć się w sieci w sposób bardziej aktywny.

Promocje w centrach handlowych mogą obejmować konkretne punkty handlowe. Ale dobrze jest zainwestować w działania marketingowe, które będą reklamowały cały obiekt jako miejsce do spędzenia czasu z rodziną lub w gronie przyjaciół.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here